Învățământ preșcolar, școlar, liceal – UAT locale

Învățământ preșcolar, școlar, liceal - UAT județ, UAT locale

Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, în calitate de Autoritate de Management, publică astăzi, 23 septembrie, în consultare publică, Ghidul Solicitantului pentru Dezvoltarea infrastructurii educaționale pentru învățământul timpuriu (antepreșcolar și preșcolar), primar, gimnazial, liceal, învățământul profesional, inclusiv dual, apel PR/NE/2024/6/RSO4.2/3/INVĂȚĂMÂNT COMUNE.

Apelul răspunde Obiectivului Specific „Îmbunătățirea accesului egal la servicii de calitate și incluzive în educație, formare și învățarea pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurii accesibile, inclusiv prin promovaea rezilienței pentru educația și fomarea la distanță și online”, Prioritatea 6 Nord-Est- O regiune educată.

Apelul de proiecte este unul de tip competitiv cu depunere continuă a documentațiilor de finanțare, cu termen de închidere a apelului. Solicitanții eligibili sunt autorități publice locale din Regiunea de Dezvoltare Nord-Est – Unități Administrativ Teritoriale de tip comună.

Alocarea financiară orientativă aferentă acestui apel de proiecte este 61.231.910 euro (FEDR + contribuția națională), din care 39.800.742 euro (65%) din FEDR și 21.431.169 euro (35%) contribuție națională (buget de stat + buget local).

Activități eligibile:

a. Dezvoltarea infrastructurii educaționale pentru învățământul timpuriu (antepreșcolar și preșcolar), primar, gimnazial, liceal filiera teoretica, vocațională, tehnologică, învățământul profesional, inclusiv dual, prin:

  • Crearea/ modernizarea/ extinderea unităților de învățământ;
  • Echiparea/ dotarea/accesibilizarea unităților de învățământ;
  • Achiziționarea de mijloace de transport școlar electrice (echipate pentru transportul elevilor cu dizabilități);
  • Stații de încărcare electrică instalate la nivel de unitate școlară;
  • Digitalizarea unităților prin platforme digitale de comunicare și schimb de documente, baze de date, biblioteci virtuale, dotări cu infrastructura de proiectare și mapare video, tablete, echipamente IT, software educaționale asociate învățământului on-line, etc.;
  • Infrastructura sportivă asociată unităților de învățământ, etc;
  • Modernizarea/ extinderea (nu și crearea) campusurilor profesionale integrate pentru educație și formare profesională;
  • Modernizarea/ extinderea (nu și crearea) atelierelor inteligente în învățământul secundar.

b. Ca parte integrantă a operațiunilor de la punctul a, pot fi avute în vedere, după caz și următoarele acțiuni:

  • Măsuri de consolidare structurală în funcție de nivelul de expunere și vulnerabilitate la riscurile identificate, în limita unui procent de 40% din valoarea eligibilă a proiectului.
  • Utilizarea sistemelor alternative de producere a energiei din surse regenerabile: ex. energia eoliană, energia solară, energia geotermală
  • Măsuri de asigurare a accesului copiilor, elevilor cu cerințe educaționale speciale la infrastructura educațională de masa incluzivă;
  • Măsuri de tip FSE+ care adresează desegregarea și incluziunea socială în limita procentului de maximum 5% din valoarea eligibilă a proiectului.

Investițiile vor viza adresarea și combaterea segregării spațiale și educaționale la toate nivelurile de învățământ, concentrându-se pe promovarea accesului la servicii educaționale de masă incluzive, în special pentru grupurile marginalizate: romi, migranți, persoane cu dizabilități și alte nevoi speciale etc.

Beneficiarii se vor asigura ca infrastructura creată, modernizată, consolidată, digitalizată și mijloacele de transport elevi să fie accesibilă/e copiilor, elevilor, profesorilor, părinților, comunității, tuturor categoriilor vulnerabile, asigurându-se măsuri speciale de accesibilizare pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, cum ar fi rampe de acces, toalete adaptate etc.

Pentru observații și/ sau propuneri, vă rugăm să folosiți interfața Comentarii P6 Comune care vă oferă posibilitatea de a vă formula comentariile direct pe documente. Toate propunerile sunt binevenite, dar vă rugăm să aveți în vedere că aceasta este unica modalitate în care vom prelua observațiile dumneavoastră, pentru a le putea centraliza cu ușurință și a le analiza într-un mod sistematizat.

Termenul pentru consultare publică este de 15 zile lucrătoare, respectiv până la data de 14 octombrie 2024.

Documente suport

Ghidului Solicitantului pentru dezvoltarea infrastructurii educaționale, apel dedicat Comunelor  – în consultare publică, publicat 23.09.2024

Stadiu apel: consultare publică închisă

Alocare financiară:
61.231.910 euro

OS 4.2. Îmbunătățirea accesului la servicii favorabile incluziunii și de calitate în educație, formare și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurii accesibile, inclusiv prin promovarea rezilienței pentru educația și formarea la distanță și online .

Sari la conținut